Ploučnice + Labe - 29.06. - 01.07.2018

Splouvání jedné etapy na Ploučnici ( úsek Česká Lípa - Horní Police = 14,2 ř. km) a jedné etapy na Labi (úsek Děčín - Bad Schandau = 21,6 ř. km). Na Ploučnici nás jelo celkem 8 lodí a jeden kajak a na Labi jen 3 lodě a kajak. Na Ploučnici byl najzajímavější úsek od baterkárny k soutoku s Robečským potokem, kdy koryto řeky meandruje a občas je zarostlé vrbičkami. Méně zkušení jedinci, tak předvádí občas zajímavé kousky.

Na chalupě v Kunraticích se sjíždíme v pátek po 17. hodině. Večer se griluje, klábosí, popíjí a děti si mezitím hrají na zahradě. V sobotu ráno postupně vstáváme, někdo již brzy, někdo trochu později. V 9:45 vyrážíme do České Lípy na startovní pozici, abychom složili lodě z vleků. poté přejíždí řidiči s auty do Horní Police, odkud se následně vrací vlakem. Vyplouváme kolem 12. hodiny. První zajímavé místo přichází hned za železničním mostem, kde ja malý stupeň, ale krom menšího zalití se žádné větší koupání (narozdíl od předchozích roků) nekoná. Na krátkém úseku kolem baterkárny se ještě trochu soulodí v menších skupinkách a pak už následuje asi 1,5 km dlouhý úsek s meandry a vrbičkami. Od soutoku s Robečským potokem se koryto napřimuje, trochu rozšíří a již není tak zarostlé. U jezu před Stružnicí dáváme lehkou svačinu, jelikož máme již hlad, ale do hospody ve Stružnici je to ještě asi 2,5 km. Zanedlouho tedy vyrážíme od jezu, abychom byli co nejdříve v hospodě. Cestou se stačí jedna posádka i nedobrovolně vykoupat. A pak že se nikdo nevykoupe :-) Ve Stružnici přistáváme kolem 15. hod. a vydáváme se asi do 150m vzdálené restaurace Čapkárna. Dáváme si jídlo a pití a po hodně opět usedáme do lodí. Cestou je ještě pár zajímavých míst na sjíždění, ale krom učesání větvemi se opt žádné koupání již nekoná. Kolem 17. hodiny připlouváme do Horní Police k zaparkovaným autům. Nakládáme lodě a pak ještě sledujeme šermířské vystoupení, které se koná v rámci poutě, jež se v obci zrovna koná. Po příjezdu na chalupu opět roztápíme gril, a jako v pátek se klábosí a popíjí. Vzhledem k určité únavě odcházíme spát dříve než předchozí noc.
V neděli ráno snídáme a pomalu balíme a připravujeme se na odjezd. V 9:30 hod. odjíždíme do Děčína. Tentokrát ale již v menším počtu. Po složení lodí na nábřeží v Děčíně odjíždí řidiči s auty do Bad Schandau a následně se vrací opět vlakem. Na vodu nasedáme již před 12.hodinou. Labe teče svižně. Pohodovou jízdu komplikuje silný protivítr, jež přetáčí špičky lodí s dětmi. Situaci po několika kilometrech řešíme tím, že kajak uvazujeme na provaz za loď. Já sedám k Věrce na loď, Tondu usazujeme do kajaku a Mates vyfasoval kajakářské dvojpádlo. A hned se jelo o dost lépe a rychleji. Jízdu nám občas zpestří vlny od proplouvajících lodí a chvílemi se cítíme jak na moři :-)
Před Hřenskem zastavujeme, abychom se najedli. Máme za sebou asi polovinu trasy a státní hranice je nadohled. Kolem Hřenksa to neteče skoro vůbec asi 3 km. Na německém území tok opět trochu zrychluje, ale již ne tak rychle jako v Česku. Přesto Kilometry ubíhají celkem rychle. Plujeme rychlostí 1 km za 9 min. Do Bad Schandau jsme dopluli dokonce s 3/4 hodinovým náskokem oproti předpokladu a za ztížených podmínek protivětru. Nakládáme lodě na vlek a vydáváme se zpět do Duchcova, kam dorážíme v 18:15. Akce byla opět vydařená.